سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

آدم متقلب را جان‌به‌جانش کنی همه را مثل خودش می‌بیند! به تمام عزیزانی که یک ماه شب و روز تلاش کردند تا انتخابات در فضایی سالم و آرام انجام شود، به آنهایی که ۴۸ ساعت بی‌خوابی کشیدند و هم و غم‌شان این بود که مبادا یک رای درست خوانده نشود، به آنهایی که به‌حق توقع تشکر داشتند و حالا دوباره با بیمارانی که توهم تقلبشان عود کرده است مواجه شده‌اند می‌گویم: اگر سخن سخیف ناسپاسان این قوم دلتان را شکست و از اوج بی‌انصافی‌شان شکایت کردید، دست کم تشکر عمیق ما را هم بشنوید. با همین دست‌های خالی از مهربانترین عالم برایتان رستگاری و عاقبت بخیری طلب می‌کنیم.

م. و.
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

وقتی بازار تا این حد مثبت است نیاز نیست نابغه یا مثلا کارشناس بازار سرمایه باشی تا سود خوبی عایدت شود! مثل آن به اصطلاح سود بانک شبهه ربوی بودن ندارد، حس می‌کنی در رونق اقتصادی مملکت خودت شریکی و ... . در مجموع وقتی در بورس سود می‌کنی حس خوبی داری.

من و او هر دو اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. من یکساله بیشتر از صد درصد سود کرده‌ام و بعد از واکنش مثبت بازار به انتخاب پرزیدنت روحانی به آینده نیز بسیار خوشبینم. او برخلاف من تمام سرمایه‌اش را به یک صندوق قرض‌الحسنه وابسته به موسسه حمایت از ایتام سپرده است. سرمایه‌گذاری‌هایم عموما بلندمدت یا حداقل میان‌مدت‌اند. دیروز خیلی جدی این مساله برایم مطرح شده بود که اگر ناگهان بانگی برآید و در زندگی‌ هردوتایمان کات بدهند، کداممان بیشتر سود کرده‌ایم؟

م. و.
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

طبق معمول سالیان گذشته، نامزدی که ایکس به او رای داده بود، انتخاب نشد. این همیشه بازنده بودن چند حسن دارد: ما بدون دغدغه انتقاد می‌کنیم و مسوولیت اشتباهات احتمالی روسای جمهور منتخب بر عهده ما نیست چون شانس آورده‌ایم و دوباره قرعه‌ی کار به نام آن دیوانه‌ی دیگر زدنده‌اند! حسن دیگرش این است که آدمیزاد به شکست خوردن عادت می‌کند و مثل یک جماعت بی‌جنبه هشتاد و هشت بازی درنمی‌آورد و وسط خیابان بساط پهن نمی‌کند. صد البته این فقط نتیجه تجربه نیست و سایر کمالات ما نیز در نشان دادن این نوع برخورد متمدنانه موثر است. اما بعد جدی قضیه بیش از این‌هاست.

احساس خوبی دارم که می‌تواند این طوری بیان شود: دشمنان نظام خسر الدنیا و الآخره شده‌اند و کمی بعد از این به سختی متوجه این خسران خواهند شد. فعلا احساس خوبی دارم که نتیجه‌اش می‌تواند یک یا چند سجده شکر طولانی باشد. مرور دعای رهبر بزرگوارم این حس خوب را تقویت می‌کند:

امیدوارم خداوند به انتخاب مردم برکت دهد و آنچه خیر و صلاح این ملت است تحقق پیدا کند.

و بیانه‌ی ستاد آقای روحانی امید آینده‌ای روشن می‌دهد:

ایمان قلبی داریم که بر پایه این حضور و همدلی، ایران سربلند در مسیر جدید خود راه شهیدان انقلاب اسلامی و امام عظیم‌الشأن و سعادت و پیشرفت را خواهد پیمود و استوارانه در سایه اشراف مقام معظم رهبری راه تعالی را طی خواهد کرد.

بسیار زیباست وقتی با نگرانی به سراغ دوستانی که ظاهرا شکست خورده‌اند می‌روی (آنهایی که از دید ما تندرو محسوب می‌شوند و از رای‌شان نیز خبر داشتم) و می‌بینی به یکدیگر تبریک می‌گویند و لبخند می‌زنند. دیدن چنین صحنه‌هایی نشان از آن دارد که ملت تازه شروع به خلق حماسه عظیمش کرده است. باشد که چشمان تنگ نظران کور شود و امید دشمنان نظام از هر جهت به یاس مبدل شود. آمین

م. و.
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

صبح با آقای پدر بر سر تمام شدن یا نشدن شمارش آرا اختلاف نظر داشتیم. بالاخره تصیمیم گرفتیم برای نماز صبح به مسجد برویم و حق با من بود. طبق گزارش خادم مسجد از پشت نرده‌ها، تا آن زمان یک ششم آرای شوراها را شمارش کرده بودند. گفت از صبح دیروز تا حالا چشم روی هم نگذاشته‌اند (شاید اگر ملت وظیفه‌شناس مثل ایکس دنبال حوزه‌های ‌خلوت‌تر برای رای دادن می‌گشتند دست کم سختی کار تقسیم می‌شد و با ایجاد صف‌های خیلی دراز باعث طولانی‌ شدن حبس این جماعت رای‌شمار در قرنطینه نمی‌شدند). از مسوولین حوزه چند نفرشان برای وضو گرفتن به حیاط مسجد آمده بودند. قیافه‌های خواب‌آلودشان را که دیدم دلم می‌خواست بگویم که یک راه خوب برای خلاصی از این خواب‌آلودگی استفاده از منتول است.

هرچند به آنها نگفتم اینجا برای شما می‌نویسم که اگر به دلیلی امکان خوابیدن و حتی چرت زدن نداشتید و چشمهایتان باز نمی‌ماند این راه پیشنهادی من را امتحان کنید: عصاره روغنی نعنا که در بازار با نام تجاری منتول موجود است را در مواردی که احتمال دچار شدن به این نوع بی‌خوابی‌ها را می‌دهید همراه داشته باشید، چند قطره  از آن را روی پیشانی بمالید و ماساژ دهید. البته  برای کسی مثل من که بوع نعنا را زیاد دوست ندارد شاید از جهت تند بودن بویش خوشایند نباشد اما در مورد پراندن خواب معجزه می‌کند.

Try it!

م. و.
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در مورد انتخابات ریاست جمهوری حق دادن یک رای دارم که طبیعتا از آن استفاده خواهم کرد. به هیچ وجه هم نگران نتیجه‌ نیستم. حتی اگر مثل همیشه کسی که من به او رای می‌دهم منتخب نهایی ملت نباشد، باز هم متعتقدم کسی برای کشور مناسب‌تر است که اکثریت او را به عنوان رئیس‌جهور برگزیده‌اند. شاید شخصا با بعضی‌ از کاندیداها مشکل داشته باشم اما هیچ کدامشان را خطرناک نمی‌دانم! اما در مورد شورا وضع فرق می‌کند. هرچه می‌خواهم خوشبین باشم یا خودم را به پذیرش نتیجه‌ راضی کنم، موفق نمی‌شوم. کابوسش را مدام می‌بینم و در بیداری هم برایم غیرقابل تحمل‌اند. خرج‌های کلان و بی‌حسابی که می‌کنند و لابد انتظار دارند این هزینه‌ها بعد از انتخابشان برگردد. افراد ناشناسی که هرقدر بیشتر می‌خواهم بشناسمشان دردم بیشتر می‌شود... . برای شوراها جدا نگرانم.

م. و.
۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

اگر خوش شانس  باشی نامه‌هایی که دریافت می‌کنی بدون احوالپرسی شروع می‌شوند! جواب دادن به سوالهای سختی که از نظر نگارنده‌اش فقط نوعی به اصطلاح گریتینگ محسوب می‌شوند اما برای شما -از آن جهت که قصد دارید حتما راستش را بنویسید- سوال چالشی به حساب می‌آیند، واقعا سخت است. یکی از همین نامه‌هایی که خوب شروع شده بود را چندی پیش از استادم دریافت کردم با این مقدمه که «مدتی است از شما خبری ندارم، امیدوارم خوب باشید...» و من مثل یک آدم عقده‌ای که آرزو دارد به اهل عالم بگوید از خودش خبر دقیق و موثقی در دست ندارد و حالا بهانه‌ای برای این که حداقل به یک نفر این موضوع را اطلاع بدهد، پیدا کرده است، جواب داده‌ام که «خودم هم از حال این روزهایم بی‌خبرم! امیدوارم خوب باشم.»

م. و.
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

سایت تبیان نمونه‌های آماری بسیار مناسبی انتخاب می‌کند و نتایج نزدیک به واقعیتی از نظرسنجی‌هایش به دست می‌آید. در واقع اگر همین فردا انتخابات برگزار شود می‌توانید مطمئن باشید نتایج نزدیک و چه بسا منطبق بر آخرین نظرسنجی تبیان است.

پی‌نوشت:

البته نتیجه این نظرسنجی درست همان زمانی که ما قصد مراجعه به آن را داشتیم از نظرها محو گردید و ما با توجه به آی کیوی خودمان تشخیص دادیم که لابد حکمتی در کار بوده است! متفکردست کم این قدری شرافت دارند که نتیجه را دستکاری نکنند و اعتبار خودشان را از این جهت زیر سوال نبرند. پس می‌شد پیش‌بینی کرد که نتایج بابت میل‌شان نیست. چشمکحالا که انتخابات به خوبی و خوشی تمام شده است، نتایج نظرسنجی‌شان را  اینجا گذاشته‌اند. می‌توانید نتایج مربوط به انتخابات دهم و یازدهم را ببینید.

م. و.
۱۲ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

روز بیست و دوم بهمن خیلی‌ها را می‌شود دید. اولین بار از نزدیک آقای جلیلی را همراه خانواده‌اش در راه‍‍پیمایی ۲۲ بهمن دیدم. لبخند و نوعی تواضع زیبا و تحسین برانگیز او را از بسیاری دیگر از آنهایی که دیده می‌شدند متمایز می‌کرد. نگاهش که می‌کردی حس می‌کردی یک مومن جلوی چشمانت است. از آنهایی که تعدادشان بسیار کم است.

من به دلایلی به این مرد قابل احترام رای نخواهم داد. دست کم با شناختی که در حال حاضر دارم، در لیست هشت کاندیدا اولین انتخابم ایشان نیست*. با وجود این سخن سخیف علی مطهری آزرده‌ خاطرم کرد. همان پیشنهاد زشت برگزاری مسابقه دو صد متر! آنقدری زشت و زننده بود این حرف که آدمیزاد از نقل کردنش هم شرم می‌کرد. امروز پاسخ مناسب و درخور حامیان جلیلی را خواندم. بخش عمده‌ای از آن حرف دل ما هم بود. خدا خیرشان دهاد.

 

بعضی‌ها دو تا پا دارند و دو تا پای دیگر هم قرض می‌کنند برای ترجیح فرار بر قرار، اما بعضی‌ها پایمردی صفت بارزشان است. یک پایشان در راه است و پای دیگرشان به مقصد رسیده است.

-------

*همه حامیان آقای جلیلی مودب نیستند. درواقع یک جماعت بی‌نزاکت و تربیت ناپذیر در میانشان هستند که از نظر ایجاد مشکلات مادی و معنوی در این مملکت نظیر ندارند. متاسفانه فعلا توان کنترل این افراد را در آقای جلیلی نمی‌بینم. شاید کمی تجربه و آگاهی نسبت به عواقب سوء نراندن این افراد از اطرافشان، باعث شود در دوره‌های بعد یکی از گزینه‌های ما باشند.

م. و.
۰۳ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

مشایی گفت: من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.

در این که زیاد اشتباه می‌کنید شکی نیست. این توهم ظلم هم از همان اشتباهات عدیده است.  واقعا چقدر فسفر نیاز است که کسی بفهمد وقتی رهبر شما را فاقد صلاحیت معاون اولی تشخیص داده‌اند به طریق اولی  با این نظر شورای نگهبان موافقند؟ شما کودن نیستید. شک ندارم که خوب می‌دانید از نظر قانونی کمترین حدود صلاحیت هم در شما وجود ندارد. حدس می‌زنم همان جریانی که در سالگرد ارتحال امام سازمان‌دهی می‌شد و خون به دل رهبر و ملت می‌کرد به طور کاملا خودجوش(!) یک سری غلط های زیادی هم انجام بدهد. محض اطلاع عرض می‌شود که منظور از شرکت در انتخابات، صرفا نامزد شدن نیست. اینکه رهبر فرمودند همه باید شرکت کنند معنایش این نبود که همه باید به عنوان کاندیدا احراز صلاحیت شوند. طبق فرمایش ایشان اگر شما از "سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی" هستید باید در انتخابات شرکت کنید (یعنی بروید رای بدهید! تحریم نکنید و سد راه رای دادن ملت نشوید. جنگولک بازی هم درنیاورید. البته همه این کارها را هم که بکنید اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه برای آنهایی که تا امروز نمی‌دانستند ثابت می‌شود از جریان‌های معتقد به نظام جمهوری اسلامی نیستید.)

لینک: اعلامیه ستاد حامیان مشایی

م. و.
۰۱ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

دیدی عزیز؟ هرگز به آن سختی که فکر می‌کردی نبود! اصلا نیاز نبود به دو سید علی بزرگوار در عراق و ایران متوسل شوی که بهانه‌ای پیدا کنی تا جلوی اتفاق افتادنش را بگیری. صد البته کار بزرگی بود. تو هرچند از جوانی اهل تجارت بوده‌ای تا همین چند روز پیش، امکان چنین معامله پرسودی برایت مهیا نشده بود. حالا که آبرویت را تا قربانگاه بردی و تیغ روی گلویش گذاشتی خواهی دید که قصدی برای گرفتنش وجود نداشت. برمی‌گردانندش اما با مهری که نشانه قبول است، ان شاء الله.

م. و.
۰۱ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر