سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

از آدم معتبری شنیدم که بعضی از علمای بزرگ، علمای خیلی بزرگ، پشت دخل می ایستادن. ازشون که می پرسیدن چرا این کار رو می کنین جواب می دادن ما روایات صحیحی داریم که اگه مسلمونی جنسی رو بخره بعد پشیمون بشه و فروشنده ازش پس بگیره اون دنیا موقع حساب و کتاب باهاش طور ویژه ای برخورد می کنن. اینجا وایسادیم به امید این که  یه روزی روزگاری کسی از خریدی که کرده پشیمون بشه، بیاد بگه «آقا پس می گیری؟» و ما بگین بله که پس می گیریم!

***

ایکس کوچک رفته بود انقلاب برای خودش کتاب بخره منم بهش یه سفارش داده بودم. زنگ زد گفت که به جای اون کتاب یه چیزی مشابهش رو خریده که توی بازار موجود بوده! گفتم من که تاکید کرده بودم فقط همونعصبانیگفت حالا دیگه خریدم، خب به حساب خودم. عصبانی تر شدم چون قیمتش کم نبود. گفتم برو پس بده. گفت آخه... . وقتی برگشت خونه دیدم خوشحاله. گفت فروشنده اش آدم عجیبی بود. اول که وارد مغازه اش شدم از بوی تند سیگارش خیلی بدم اومد. بعد که تو عصبانی شدی با ناامیدی برگشتم به همون مغازه و گفتم آقا این رو برای یه نفر دیگه می خواستم حالا میگه منظورش این کتاب نبوده. باورم نمی شد. برخوردش خیلی خوب بود. گفت: مساله ای نیست و کتاب رو پس گرفت. بدون کمترین بداخلاقی یا بحث یا ....گفت فقط من تعجب نکردم، دوستم که همراهم بود هم هاج و واج مونده بود. خلاصه این که سه سوت کتاب رو پس دادیم و پولمون رو گرفتیم. به خودم میگم نوش جونش اون گذشتی که قراره فردا موقع محاسباتش بکنن!

***

امام صادق(ع) می‌فرماید: أیما مسلم أقال مسلماً بیع ندامةٍ اقاله الله عزوجل عثرته یوم القیامة

هرگاه مسلمانی از معامله پشیمان شود و تقاضای فسخ کند و مسلمان طرف دیگر معامله تقاضای فسخ معامله را بپذیرد، خداوند در روز رستاخیز از لغزش‌های او در می‌گذرد

م. و.
۰۹ آذر ۹۱ ، ۲۱:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر