سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

پوست کلفت

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ق.ظ

دوشنبه خبری در مورد افزایش آمار جان‌باختگان فاجعه‌ی منا به 4173 نفر روی تارنمای رسمی وزارت بهداشت عربستان می‌رود که خیلی زود حذف و سپس تکذیب می‌شود. قدر مسلم این است که می‌ترسند حتی ابعاد این به قول خودشان قضا و قدر را همگان بدانند. به عنوان تنها کاری که از دستم برمی‌آید، وظیفه‌ی خودم می‌دانم که آرامش بی‌موردشان را تا جایی که در توانم هست برهم بزنم اگرچه این توان ناچیز با معیارهای دنیایی در حد صفر باشد... اسلام به ما گفته است که «کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا».

***


دوستم از ینگه دنیا نگران احساساتی شدن من است و تاکید می‌کند که باید سعی کنم بر غلیان احساساتم غلبه کنم. می‌گوید معلوم است که خیلی ناراحتی!
جوابش ‌می‌دهم: اگر نه چهار هزار انسان، که 40 نهنگ در ساحلی به گل نشسته بودند خیلی‌ها دنبال علت می‌گشتند و لب به اعتراض می‌گشودند....اینهایی که اصرار دارید خبر مرگ دلخراش و سوال برانگیزشان را هضم کنم "انسان" بودند. من گرفتار بیماری مزمن و صعب العلاج روشنفکری نیستم و همین باعث می‌شود که خیلی سنتی اعتقاد داشته باشم اگر با شنیدن این خبر احساساتی نشوم، نباید که نامم نهند آدمی. به هر حال اعتراف می‌کنم که آدم پوست کلفتی محسوب می‌شوم. اصلا شما فکر کن از جهت پوست کلفتی با کرگدن قابل قیاس باشم. توقع نداشته باش که حتی کمتر از آن زبان بسته باشم ......خودت نگاه کن ببین که طاقت دیدن گرفتاری یک حیوان غیر هموعش را نداشته.....


۹۴/۰۷/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی