سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

شهر موشها

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲ ب.ظ

فرموده‌اند که داستان شهر موشها داستان آوارگی قوم یهود است و یک سری اراجیف دیگر هم ایراد کرده‌اند مانند این که موشیرو میشونه همان موشه دایان معروف است. خدا شفایشان دهاد! یادم نمی‌آید این فیلم به یاد ماندنی که مورد علاقه‌ی شدید من و بسیاری از هم سن و سالهایم بود، تردیدی در من ایجاد کرده باشد نسبت به انگل بودن اسرائیل و لزوم نابودی آن رژیم. با خودم فکر می‌کنم که اگر اسم موشه دایان شبیه موش است باید قهرمان موش‌ها اسمش مثلا کلاغ باشد که خدای ناکرده اسم موشه تداعی نشود؟! کاش اینقدری که در نشانه‌شناسی تبحر دارند، نسبت به عواقب تهمت و افترا آگاه می‌شدند. مستندی می‌دیدم از خاطرات سازندگان این فیلم دوست داشتنی که از تصمیم‌شان می‌گفتند برای ایجاد امید و شادی در کودکان روزگار جنگ و چه زیبا به هدفشان رسیدند. ما با خاطره‌ی شهر موشها امید به روزهای بهتر را در کودکی‌هایمان رنگ می‌کردیم و از کودکی تا همین امروز با اعتقاد «مرگ بر اسرائیل» گفته‌ایم. شما نگران خطر خانم برومند برای افکار ما نباشید، به نشانه‌های شهر موشها هم فکر نکنید، به این فکر کنید که حتی بعضی گمان‌ها گناه است... . بهتر است نگران خطر جهنم برای خودتان باشید.

۹۲/۰۶/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۲)

واقعا بیشتر در این نشانه شناسی ها  به خصوص در سینما توهم میزنند و شورش را در میآورند. حالا فیلمهای هالیوودی  رو ول کردن به اینا چسبیدن. گرچه در اونها هم واقعا ناکارشناسانه نظر میدن. خدا ما را از این توهمات بدور دارد.
بسیار عالی . خدا به راه راست هدایت کند همه گمراهان را

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی