سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

نمره ی حضور

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ق.ظ

با دوست و همکار عزیزم همه‌ی راههایی که می‌شناختیم را امتحان کرده بودیم و نتیجه‌ای نگرفته بودیم. جمعیت کلاس حدود سی نفر  و درصد محتویات بی‌ادب و خودبزرگ‌بین آن خیلی بیشتر از حد استاندارد بود. اصولا چیزی به اسم سکوت و احترام و ادب برایشان تعریف نشده بود. یکی از روزها خانمی که کج روی صندلی ولو شده بود پرسید: حضور و غیاب نمره داره؟ جواب دادم: «با چه استدلالی به این نتیجه رسیده‌اید که مثلا اگر کسی سر کلاس حاضر شود و در تمام مدت حضورش برای استفاده‌ی دیگران از کلاس مشکل ایجاد کند و خودش هم ماکسیمم دو دقیقه حواسش به درس باشد باید بابت این حضور نمره بگیرد؟! البته شاید چنین حضوری نمره‌ی منفی داشته باشد!». بعد از آن جلسه اراذل و اوباش کلاس تشریف نیاوردند و ما هم بدون مشکل کارمان را با کیفیت خوب ادامه دادیم.

***

می‌گوید: اگه شب قدر بیدار باشیم همه گناهامون محو میشه؟ می‌گویم: منظورشون از احیای شب قدر یا درک اون، هرچی که هست مسلما صرفا باز بودن دو تا چشم نیست. هرچند منم  امیدوارم که همین اندازه‌اش هم یه نفعی داشته باشه.

۹۲/۰۵/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی