سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

تخم مرغ

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۰۴ ب.ظ

اسلام شناس زیاد شده است، دقیقترش این است که توهم اسلام شناسی اپیدمی شده است. مثلا آن سرکار خانم وکیل بعد از ماجرای آمنه گفته بود "قوانینی که الآن به اجرا درمی آیند اسلامی نیستند بلکه تعبیر نادرست مجریان از اسلام است. در حقیقت دیه زن و مرد باید مساوی باشد" و آقای مسوول محترم تا همین اواخر هر روز از اسلام برداشتهای بروز می کرد و آن یکی آقا هم که تشعشعات نظرش منجر به اخطاری شدن روزنامه ایران شده است. با وجود این همه اسلام شناس عجیب نیست که یک نفر نظر بدهد که گوشت حلال یعنی مثلا گوشت گاو و گوسفند و این قصه ذبح اسلامی را آخوندها از خودشان درآورده اند. شنیده بودم که از نص صریح قرآن برداشتهای متفاوت دارند  ولی باورم نمی شد که این آزادی در برداشت برسد به جایی که صراحت آیه 121 سوره انعام را هم نادیده بگیرند. بگذریم، دوست عزیز ما مسافر است و چون هنوز به اندازه بعضی از روشنفکران گرامی اسلام شناس نشده که گوشت حرام را منحصر به ژامبون خوک بداند، برایش یک کتاب آشپزی گیاهی را -که قبلا یک دوست خوب برایم فرستاده بود- فوروارد کرده ام. کتاب را از اینجا می توانید دانلود کنید. البته  ضمن ابراز امیدواری برای یافتن راه و چاه مسلمانی در بلاد کفر در کوتاهترین زمان ممکن ،رسما تذکر داده ام که هیچ سنخیتی با بعضی از افکار این جماعت گیاه خوار ندارم. انتظار ندارم که یک گیاهخوار نامسلمان به دلیل اینکه مکروه است انسان چهل روز گوشت نخورد، از گیاه خواری صرف نظر کند ولی انتظار دارم یک توضیح عقلانی برای پرهیز از خوردن تخم مرغ داشته باشند. در مقدمه کتاب مذکور آمده است وگان ها مخالف بهره کشی از حیوانات هستند و به همین دلیل از خوردن عسل و تخم مرغ اجتناب می کنند. هیچکس نمی گوید که هرچه تخم مرغ روی زمین هست را آدمیزاد باید بخورد ولی خداوکیلی اگر هیچ تخم مرغی توسط ما خورده نشود چه جور احقاق حقی صورت خواهد گرفت؟!

پانوشت:

1.من شخصا معمولا تا ناچار نشوم تخم مرغ نمی خورم به دلیل اینکه معده ام برای هضم کردنش دچار مشکل می شود!

2. دوست عزیزم  تذکر می دهد که دست کم یکی از فقهای شیعه در مورد حلیت ذبایح اهل کتاب -و صد البته نه هر مرداری-نظر متفاوت دارند که اینجا می توانید نظر ایشان را ببینید. یکی از افتخارات شیعه اجتهاد آن است و این اختلاف نظر فقها از نتایج اجتناب ناپذیر اجتهاد در عصر غیبت است. ایکس خودش این مقاله را خوانده و چون سواد فقهی ندارد، فقط در مورد "...از بیان آن بیم دارند" در صفحه 15 مقاله مذکور نظر می دهد که :من مخالفم!

۹۰/۰۵/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۲)

سلام سلام سلامچقدر خوفه که دوباره داری مینویسی ایکس دوست داشتنی
الهی... حالا که تخم مرغ نمیخوری وقتهایی که حال آشپزی برا دراز مدت نداری چی کار میکنی
پاسخ:
وقتی هم که وقت دارم خودم غذا درست نمی کنم، اون دیگه به معده و اینا ربطی نداره، ارتباط با تنبلی داره و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی