سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

میمون و مبارک

دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۳ ق.ظ

سالها پیش ایکس به آمادگی می رفت و معلمی به نام خانم کاظمی داشت. قبل از شروع تعطیلات نوروزی خانم کاظمی به همه بچه های کلاس کارت تبریک های بسیار قشنگی به مناسبت فرارسیدن سال نو داد1. ایکس با کله خودش را به خانه رساند تا کارت را به مامان خانوم نشان بدهد و بعد با توجه به اینکه بچه های آمادگی سواد ندارند از مامان خانومش خواهش کرد که متن پشت کارت را بخواند و ... .چشمتان روز بد نبیند. وقتی مامان خانوم نوشته پشت کارت را با صدای بلند خواند،  دنیا جلوی چشمان ایکس سیاه شد. خانم کاظمی آرزو کرده بود که سال نو میمون باشد و ایکس نزدیک بود از شرمندگی قالب تهی کند، شرمندگی از اینکه معلمش برای خانواده او آرزوی میمونی کرده و بنده خدا مامان خانم سعی می کرد که به هر زبانی که امکان دارد یک بچه در سطح آمادگی متوجه بشود، برای او توضیح بدهد که این میمون اون میمون نیست و منظور خانم کاظمی از میمون همان مبارک است.... . خلاصه اینکه ایکس بعد از یک شوک عظیم شیرفهم شد که میمون و مبارک گاهی یکی می شوند.

1.ایکس هنوز هم آن کارت زیبا را که عکس یک فنچ سفید روی یک گل رز قرمز با پس زمینه آسمان آبی بود، نگه داشته است و هنوز هم معتقد است که بسیار زیباست.

***

ایکس نمی فهمد که چرا این اهالی مصر مبارکشان را توی قفس انداخته اند؟! البته مطلب مهمم الآن این نیست که این مبارک از همان اولش نامیمون بوده و حالا هم نامیمون است و نیازی نیست که این جانور توی قفس نگهداری شود. الآن حرفم این است که ایشان نه فقط باید آزاد شوند بلکه باید جایزه بگیرند، چراکه بدون شک صلاحیت دریافت جایزه صلح نوبل را داشته و دارند. حتی اگر امکان آزادی ایشان وجود ندارد باید دادگاه به اندازه ای طولانی شود که جایزه بعدی صلح نوبل به ایشان داده شود. عرض می کنم دلایلم را. کدام آدم منصفی هست که انکار کند تلاش مبارک برای آن صلح کذایی کمتر از شیمون پرز نبود، اگر بیشتر نبوده باشد. اگر بنا بود به کسی با رگ و ریشه آفریقایی جایزه را بدهند آیا استحقاق مبارک بیشتر از اوباما نبود؟ گیرم در مواردی لازم می شود که یک پولی به کسی بدهند تا هزینه های خاصی را تامین کند و مبارک خودش ثروتمند بود ولی آیا اوباما به اندازه فلانی محتاج حمایت مالی بود؟ اوباما برای اینکه حرف مفتش را بشنوند به شهرت اضافی نیاز داشت؟ می بینید که هیچ توجیهی برای ترجیح اوباما بر مبارک وجود نداشته است و بدون شک حق مبارک ضایع شده است.

۹۰/۰۵/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی