سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

مینا

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۸۷، ۱۰:۴۶ ق.ظ

اگر درست فهمیده باشم طوطی‌وار حرف زدنش حرف ندارد! مثل آدم حرف می‌زند. البته نه حرف خودش را می‌فهمد نه حرف مردم را، مثل خیلی از آدمها. من زبان اصلی‌اش را نمی‌دانستم وگرنه دوست داشتم یک جوری که بفهمد به آن پرنده بگویم که از دیدنش وسط کوچه شوکه شده‌ام و امیدوارم آزادی‌اش دوام داشته باشد. در آن صورت مسلما ترجیح می‌دادم آن کسی که خودش را به اشتباه صاحب آن مرغ مینا تصور می‌کرده، این حرف را نشنود یا به زبانی که مرغ میناها آن را می‌فهمند آشنایی نداشته باشد.

۸۷/۰۵/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۲)

ْْX جان پیچیده بود من گیج شدم. منظور از آزادیش دوام داشته باشد چیه؟ مرغ مینا بودنش را فهمیدم ولی اینکه وسط کوچه دیدنش نشان از آزادی موقت دارد!؟
عتیقه نازنین! مرغ مینا در ایران گران است و آن پرنده تازه آزاد هم مثل خلبان‌های ناشی پرواز می‌کرد (پرواز پرنده‌هایی که تازه و شاید برای اولین بار از قفس آزاد شده‌اند تابلوست). بعید می‌دانم جان سالم از دست آدمهای طمعکار به در ببرد مگر اینکه خیلی خوش‌شانس باشد(همه که مثل ایکس گل نیستند) فکرش هم ناراحتم می‌کرد: این که اسیر بشود و در قفسهای پرنده‌ فروش‌ها منتظر خریدار بماند... ظاهرا تازه داشت آزادی را می‌چشید. زیبا بود و نوعی هیجان آرام به ایکس منتقل می‌کرد پرواز ناشیانه‌اش. دیدن "طیران مرغ" از این نوع هم لذت بخش است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی