سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

اوج انسانیت

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۸۷، ۰۶:۲۰ ب.ظ

بعد از مبادله اسرا و اجساد سربازان بین حزب‌الله و اسرائیل در صفحه نخست بی‌بی‌سی فارسی چشمم به مقاله بامزه‌ای روشن شد که انگیزه جدی برای نوشتن در حواشی سیاست در ایکس ایجاد کرد ولی امروز هرچه جستجو کردم نیافتمش! گویا به نظر دیگران هم بیش از حد جالب بوده و چون بی‌بی‌سی اصولا یک سایت طنز محسوب نمی‌شود، حذفش کرده‌‌اند (خدا نبخشایدشان که وقت ما را برای جستجوی بیهوده در آرشیو سایتشان و گوگل تلف کردند و سوژه نابمان را از ما گرفتند). قسمت جذابش آن بخشی بود که بعد از اشاره به عدم اطلاع اسرائیل از زنده نبودن دو سربازش نقل قولی با این مضمون آورده بود که این مبادله نشان از توجه دولت اسرائیل به اصول اخلاقی و انسانی دارد طوری که حاضر است حتی برای پس گرفتن اجساد دو سربازش چنین هزینه‌ای را بپردازد. خواستیم از همین وبلاگچه به علمای اخلاق و اسوه‌های انسانیتی که چنین فضاحتی برای دولتشان بارآوردند پیشنهاد بدهیم که  برای نشان دادن انسانیت و اخلاقشان از فرصت باقیمانده جهت به دست آوردن زنده یا مرده‌ی ران آراد هم استفاده کنند و علاوه بر تنویر افکار عمومی، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی بکوبند که این حادثه را شکست اسرائیل و اشتباه سرویس‌های اطلاعاتی این دولت ارزیابی کرده‌اند. مخصوصا اگر خوش‌شانس باشند و خلبان مذکور به بهشت رفته باشد  لازم است این فرصت را غنیمت شمارند و ثابت کنند که این هزینه‌ها نه به اشتباه که از روی عمد و برای دوام آدمیت از جیب اسرائیل می‌رود تا بعضی ها شعر نگویند که مثلا از همان روزی که کودکان معصوم در جنگ سی و سه روزه لبنان کشته شدند، آدمیت مرده بود. البته اگر چیز قابل توجهی برای هزینه کردن باقیمانده باشد چون در حال حاضر لبنان اسیری در زندان‌های اسرائیل ندارد!

۸۷/۰۴/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۳)

چه می شود گفت؟ این سیاست ورزیها در کل دنیا مد شده! لااقل آنها فقط آبرو به باد میدهند. خلاصه! چه گویم که ناگفتنم بهتر است!
دلداری بی‌اثری بودیه نگاهی به وبلاگستان بنداز، از اون سوِژه‌ها روزی هزار بار استفاده می‌شه مخصوصا در وبلاگستان. من نوشتم سوژه ناب! یکی از ویژگی‌هاش هم دست‌نخورده بودنش بود. غیر از من و اونی که حذفش کرد کسی کشفش نکرده بود احتمالا تا زمانی که بود...
عزیزم زیاد از بابت از دست دادن سوژه ناراحت نباش.کافیه یک نگاهی به بعضی از همین روزنامه های داخلی بندازی و فر مایشات بعضی از روسای مملکت عزیزمان را ملاحظه کنی سوژه های بس نابتری خواهی یافت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی