سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

Unknown

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۷، ۱۱:۴۴ ق.ظ

یکی گفته است:

خداوند بی‌نهایت است و لامکان و بی‌زمان، اما به قدر فهم تو کوچک می‌شود و به قدر نیاز تو فرود می‌آید و به قدر آرزوی تو گسترده می‌شود و به قدر ایمان تو کارگشا می‌شود.

 و آن دیگری گفته است:

تا بدانجا رسید دانش من             که بدانم همی که نادانم

سخن اول منسوب به ملاصدرا و دومی منسوب به ابن‌سیناست.

***

اصولا از درک کسانی که همه را به استفاده از عقل دعوت می‌کنند ولی خودشان حتی به این اندازه که بفهمند ظرفیت عقل بشر محدود است عقل به کار نمی‌برند، عاجزم! از خدایانی که این جماعت به اندازه عقل خود فرود می‌آورند هم خوشم نمی‌آید مخصوصا آن زمانی که این خداوند از هوای نفسشان فراتر نمی‌رود. به علاوه، آزادی(؟) محدود به خور و خواب و خشم و شهوت را هرگز انتخاب نمی‌کنم .

من از آن روز که در بند توام آزادم

و بندگانت را -که تو را به آنان شناخته‌ام - دوست دارم:

شرافتمندانی که عاشق شدند و به سوی خدای بی‌نهایتشان بالا رفتند و در چارچوب عقلشان نماندند تا خدایی به قدر عقل خود فرود آوردند.

۸۷/۰۴/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۴)

حکایت موسی وشبا ن را یادته؟
شبان موسی این حسن را داشت که به بقیه نمی‌گفت بیاین خدای من رو بپرستین! اتفاقا یه چیزی خوندم چند وقت پیش و یاد شبان افتادم و مقایسه می‌کردم با بعضی از این پیشرفته‌ها که راه میفتن این طرف و اون طرف میگن ما اگه خدا بودیم خودمون موی خودمون رو شونه می‌کردیم... خودمون شپشمون رو می‌کشتیم...
امروز در جایی خواندم:"خدایا,خدایا, من اگر بد کنم تو را بنده بسیار است, تو اگر مدارا نکنی مرا خدای دیگر کجاست؟"
۲۷ تیر ۸۷ ، ۰۲:۳۵ سارا (صدگل)
خوب بود.مرسی.چیزی به ذهنم نمی رسه فعلا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی