سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

آخرین حج

جمعه, ۸ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۱۳ ق.ظ

دامنه کوه عرفات در زمان صدر اسلام کلاس صحرایی پیامبر اسلام‌صلی‌الله‌علیه‌وآله بود و بنا به گفته‌ی مفسرین آخرین سوره‌ قرآن، سوره‌‌ مبارکه مائده، در صحرای عرفات بر پیغمبر‌صلوات‌الله‌علیه‌ نازل شد* و آن حضرت این سوره را که از جامع‌ترین سوره‌های قرآن است و دارای میثاق و پیمان‌های متعدد با ملل یهود، مسیحی و مسلمان و علمای آنان می‌باشد و قوانین و احکام کلی اسلام را در بردارد، به مسلمانان تعلیم داد.

طبق مشهور میان محدثان، پیامبر‌صلی‌الله‌علیه‌وآله در روز عرفه‌ی حجة‌الوداع سخنان تاریخی خود را در اجتماع با شکوه حجاج بیان فرمود:

 

 

ای مردم! سخنان مرا بشنوید، شاید پس از این شما را در این نقطه ملاقات نکنم.

...

شما به زودی به سوی خدا بازمی‌گردید. در آن جهان به اعمال نیک و بد شما رسیدگی می‌شود. من به شما ابلاغ می‌کنم: هر کس امانتی نزد او باشد باید آن را به صاحبش باز گرداند.

...

هان ای مردم! در سخنان من دقت کنید و بیندیشید. من در میان شما دو چیز به یادگار می‌گذارم که اگر به آنها چنگ بزنید گمراه نمی‌شوید. یکی کتاب خدا و دیگری عترت من است.

 

سپس در حالی که با انگشت سبابه به آسمان اشاره می‌کرد، فرمود: «بارالها! پیامهای‌ تو را رساندم» و کلام خود را با سه بار گفتن «االهم اشهد» به پایان رسانید.

۸۵/۱۰/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۴)

ممنون دوست خوبم. عید شما هم مبارک. اون موردی که فرمودید رو خودم هم دیده بودم. چندین بار تکرار شده و واقعا جالبه به نظرم. باز اون یه ربطی داره کلی آدم سرچ کردند اسامی دخترانه یا درد دست یا فلسفه قنوت بعد هم گوگل جز اولین نتایج وبلاگ منو نشون داده!!!
سلام. عیدت مبارک!
۱۴ دی ۸۵ ، ۲۳:۴۰ آدم معمولی
برای همین است که اهل سنت اینقدر عزیزند!؟
چند روز بعد در همان سال خطبه غدیر را با عبارت «اهل بیتم» به جای «سنتم» گفت. تناقضی هم ندارند. راستی، طبق سنتش چطور برخورد می‌کرد با دختر نازنینش؟! آه،‌اهل سنتش مسلما بسیار بسیار عزیز و بسیار کمیابند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی