سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

Unknown

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۸۵، ۰۷:۴۱ ب.ظ

...و هنوز قدم به دنیا نگذاشته آسمان و زمین و هرچه در اوست به مظلومیتش گریست

این ترجمه‌ی یکی از نخستین جملات دعای روز تولد امام حسین(ع) در مفاتیح‌الجنان است. حتی مثل امروزی که روز تولد خواهر بزرگوارشان است، اولین چیزی که نام زیبای زینب به یادم می‌آورد عظمت یک تنهایی پربهاست.

***

داشتم فکر می‌کردم که نمی‌شود من همه‌اش چیزهایی بنویسم که تو آن را بهانه دلتنگ شدن کنی و بعد با التماس و خواهش و تهدید یک لبخند زوری بگیرم! با صفحه کلید کلنجار می‌روم که به اصطلاح انشا بنویسم در مورد تنهایی، یک تلاش بیهوده و نافرجام. از تمام آن چیزهایی که نوشته بودم و پاک کردم، یک نقل قول کوتاه از شیخ رجبعلی خیاط باقی ماند که دلم نیامد در این روز جمعه نخوانیش حتی برای بار چندم. مربوط به یک مرد تنهاست. یکی که قیمت تنهاییش را خودش بالا برده بود:

پینه‌دوزی در شهرری به نام امامعلی آذری زبان که عیال و اولادی نداشت و مسکن او هم در همان دکانش بود، حالات فوق‌العاده ای داشت و خواسته‌ای جز فرج آقا نداشت. وصیت کرد او را پای کوه بی‌بی شهربانو در حوالی شهرری دفن کنند. هر وقت به قبر ایشان توجه کردم حضرت صاحب(ع) را در آنجا دیدم.

۸۵/۰۳/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۱)

یکی به من گفت تنهایی وقتی است که بخواه یدیگری یا دیگران در کنارت باشند ولی امکانش نباشه یعنی بخوای تنها نباشی و باشی و خلوت وقتیه که خودت انتخاب کردی تنها باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی