سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

Unknown

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۰۲ ب.ظ

 به «لَقَد کُنْتُمْ تَمَنّوْنَ الْمَوْت» در آیه ۱۳۴ سوره آل عمران رسیدیم....

۱: من هم بعد از چهارده قرن اگر وعده های قرآنی را باور داشته باشم، بعد از یک حساب و کتاب ساده، بین مرگ معولی و مرگ در راه خدا دومی را ترجیح می‌دهم و اگر کمی شجاع باشم آرزویش می‌کنم. به نظرم آن بندگان خدا واقعا تمنای مرگ کرده بودند.

۲: ولی آخر آیه به ترس و پشیمانی آنها اشاره می‌کند که نشانه واقعی نبودن درخواستشان است!

۱: انسان عاقل بین مرگ معمولی و مرگ در راه خدا دومی را ترجیح می‌دهد ولی خداوند از مومنین جانهایشان را می‌خرد. کسانی در راه او کشته می‌شوند که بین زندگی دنیایی و مرگ در راه او دومی را انتخاب کنند. این یک تصمیم عاقلانه نیست. صد در صد عاشقانه است.

***

خیلی وقت است که باور کرده‌ام «حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است» و جاه‌طلبانه‌ترین‌ تصمیم عاقلانه‌ی زندگی‌ام این است که راهی برای عاشق شدن پیدا کنم.

۸۵/۰۲/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۶)

عجب چیزایی میگی ؟ خودت اونجا بودی؟
خلاف جهت آب شنا کردن در صورتی که آن بالا هیچ خبری نباشد هنر نیست یا نمایش است و یا کمبود عقل. هر دیوانگیی عشق نیست. هر عشقی هم دیوانگی نیست. دست به آب بزنیم و بدانیم که واقعی است. خاک هم واقعی است. مرگ هم واقعی است. کمی با اینها روی زمین باشیم.
سلام! ببین عزیز اینها که گفتی کمی سطح بالا بود. یعنی می خوای عاشق خدا بشی؟ اون رو که احتمالا هستی. شاید هم دوست داری نوع دیگه اش باشه که اگه اصل باشه اونم خوبه. ببخشید البته ولی کمی مرموز بود بابا مشکوک!!!
پیدا کردی ما رو بی خبر نگذار.
خرم آنروز کزین مرحله بربندم باروز سر کوی تو پرسند رفیقان خبرم
سلام مرسی که به من سر زدی ! من هر روز اپ میشم اگه دوست داشتی میتونی داستان عروسی منو دنبال کنی . امید وارم از این جور طنز لذت ببرید . اگر چه من نمیتونم مثل شما قلم فرسایی کنم . از دوستی با تو خوشحالم .میشه خواهش کنم منو بزاری تو دوستات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی