سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

(دردِ افتادن) =! (دردِ دوباره ایستادن)

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۸۵، ۰۸:۳۴ ب.ظ

میزگردی تلویزیونی بود که در آن چند روانشناس علل انحراف یک قاتل زنجیره‌ای را بررسی می‌کردند. بخشهایی از فیلم اعترافاتش را هم بین بحث نمایش می‌دادند. می‌گفت: بعد از هر قتل پشیمان می‌شدم و گریه می‌کردم.

***

صحبت از زمین‌گیر شدن آنهایی که «طیران آدمیت» را تجربه کرده‌اند، نیست! اگر شخصی از فاصله یک متری هم روی زمین بیفتد، دچار درد ناشی از افتادن می‌شود. بسته به ارتفاع، تکرار این تجربه و... میزان شدت درد و طول زمانش متفاوت است(گاهی آنقدر کم است که به چشم نمی‌آید). ظاهرا این درد فقط نشانه سقوط است و گریزی از آن نیست. البته همین انسان زمین‌خورده اگر بخواهد روی پاهایش بایستد به سختی این کار را خواهد کرد. اگر بخواهد با وجود کوفتگی چهار تا پله بالا برود، سختی‌اش بیشتر هم می‌شود. دردی که هنگام ایستادن و بالا رفتن می‌کشد، اگر اقدام به بلند شدن نکرده بود، اصلا بوجود نمی‌آمد. فرق دارد با آن عذاب وجدان اجباری! شخص آن را با اختیار و انتخاب خود تجربه می‌کند و اولین مرحله اصلاح است...

۸۵/۰۱/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۴)

سلام،  خوبی؟ دلم تنگ شده بود. تفاوت باریکی است.
علیکم السلام. منور کردید! ضمنا من کشفیدم که آلزایمر این کنتور از مال من شدیدتره. شما رو first-time visitor تشخیص داده!!! // اگه خالیش کرده بودی به این زودی تنگ نمی شد.// پیران سخن ز تجربه گویند گفتمت...
ای ایکس!ای روان شناس!!من منتظر نظرات حکیمانه شما هستم در خصوص موضوع عقل و عشق
نکته قابل توجهی است خصوصا درد دومیه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی