سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

غربت

شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۳۴ ب.ظ

وقتی ایشان تحصیلکرده و روشنفکر و بسیار منتقدند و او یک آدم دیپلمه معمولی، چیزی بیش از این نمی‌تواند بگوید:«خواهش می‌کنم در خانه من این حرفها را نزنید.» البته می‌خواست احترام مهمانش را هم حفظ کند. آن روز یک عالم حرف نگفته را می‌شد از چشمهایش خواند. خلاصه‌اش این بود که انقلاب را دوست داشت اگرچه مشکلات را هم می‌دید با همان نگاه عامی خودش و این دومین دلیل سکوتش بود(اولین دلیل مهمان بودن آن آقایان بود). روز ختمش یکی از آن آدمهای نسبتا مهم - که حرف‌هایشان خیلی شنونده دارد و اصولا چیزی برای نگفتن ندارند- با ناراحتی گفت من نمی دانم چرا این وصیت را کرده است. وصیتش این بود که اگر باعث زحمت نیست، من را را در بهشت زهرا و تا حد ممکن نزدیک به امام دفن کنید. توی دلم می‌گویم نبوغ خاصی لازم نیست که آدمیزاد مفهوم غریبانه این آخرین درخواست را بفهمد. هرچند جای شکرش باقی است که یکی از خودش پرسیده چرا وقتی تمام مرده‌‌های فامیلشان در فلان قبرستان دور از بهشت زهرا دفنند، او آنجا را انتخاب کرده است.

پ.ن.
می‌خواستم یک چیزهایی بنویسم که مربوط به دهه فجر باشد. این یادداشت در واقع جایگزین آن ننوشته‌ها بود.

۸۴/۱۱/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۵)

بعضی وقت ها ننوشته ها تأثیر بیشتری می گذارند !
۱۶ بهمن ۸۴ ، ۰۶:۰۸ مامان امیر مهدی
دلم که گرفته بود نوشته ات غمگین ترم کرد
نمی دانم چه بگویم. نوشته ات( احتمالا کلمه مناسب لطیف است)لطیف بود. از این آدمها زیادند هنوز. خدا امیدوارها را نا امید نکند.
کاش اینهمه خلوص به تاراج جنگ قدرت و حراج سرمایه‌های ملی نمی رفت . کاش می‌شد با اشک به امیدواری او نخندید .
خدا که هر کاری ممکن است بکند ولی مهمتر از آن این است که امیدواری بی عمل به شدت مسخره است و عمل انسانی که لاف عقل می زند باید سازنده و متفاوت با غر زدن‌های ابلهانه و ممتد برای خود مطرح کردن تحت عنوان منورالفکر بودن باشد./ شرمنده مامان امیر مهدی، همدردیم ولی داشتن دلی که گاهی هواش ابری باشه نعمته!/ ایده‌آل نبود و توقعات را برآورده نکرد اما شما منصف تر از آن هستید که انکار کنید ... شاید بدشانسی آن عزیز کوچک باشد که شرایط امروز کشورش به گونه ای است که از او «انتظار» داریم فردا کاری بکند برای حفظ آنچه باقی مانده است و بدست آوردن آنچه محقق نشده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی