سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

نیم درجه به راست

چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۴، ۱۰:۳۷ ب.ظ

نه خلاف عهد کردم که حدیث جز تو گفتم      همه بر سر زبانند و تو در میان جانی

خدا بده شانس! آن که کل غزل را سروده مرد نکونام شده و ایکس بیچاره می‌ترسد که بابت این نقل قول ساده از آن مرد نکونام، مجبور شود تا یک ماه برای دوستان عزیز و ایکس شناسش بنویسد «به ته مانده وجدانم قسم فقط چون به نظرم زیبا بود نوشتمش، همین! »

***

در قسمت بالا ایکس سعی کرد دلایلی(!) ارائه کند که اولا حس زیبایی شناسی دارد و ثانیا حس ترس و محافظه کاری دارد و خلاصه اینکه یک جورهایی احساساتی است. حالا ممکن است یکی بیاید این ها را بنویسد:

هر قدر دستخط شما به سمت راست یا چپ متمایل باشد ( شکل 1 و 2 ) ، واکنش شما در قبال مسایل زندگی، عاطفی تر است. یعنی: « شما تحت فرمان قلب خود هستید». و اگر دستخط شما حالت عمودی دارد (شکل3) ، واکنش های شما بیشتر منطقی و عقلانی است. یعنی معمولاً براساس حقایق، اطلاعات و منطق، واکنش نشان می دهید و واکنش شما در قبال مسایل مختلف زندگی، کمتر جنبه احساسی دارد. یعنی: « شما تحت فرمان مغز خود هستید».

ایکس هم گونیا بردارد و با نهایت تاسف مشاهده کند که خطوط عمودی در دستخط او کاملا بر خط زمینه عمودند. این که احساسی بودن ایکس را نفی نمی‌کند. بویژه آن که بلافاصله بعد از این کشف بیمزه دلش می‌خواست نویسنده آن مقاله(؟) را خفه کند!

برای اینکه مشخص شود خیلی احساس دارم(و اینطور نیست که نه عقل داشته باشم، نه احساس) شاید بعد از این کمی متمایل به راست بنویسم(حداکثر نیم‌درجه)

۸۴/۱۱/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۳)

تقلب نکن !!!!
خب اگر اینطوریه پس اونایی که اگه حال داشته باشند صاف می نویسن نداشته اسن کج متعادلند. نه؟ کلا صاف(عمودی) نگه داشتن نوشته سخته که! پس اکثر آدما احساسی هستند؟
مقاله انگار میگویید هر کس مثل کلاس اولیها بنویسد منطقی است و هر کس نسخ و مشتقات آنرا الگو قرار داده باشد پیرو قلب خود است! بماند که اینقدرش درست است که کسی که کمی هنر در نوشتن به کار ببرد از اندک احساس یا زیبا پسندی و حتی تا حدودی اصولگرایی بر خوردار است :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی