سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

افتخارات

چهارشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۴۷ ب.ظ

فکر می‌کردم که خیلی قابل ترحم است او که به مارک لباسش می‌نازد. چقدر باید آدمیزاد بی‌چیز باشد که این چیزها به نظرش ارزشمند بیاید؟ دیدم یکی بیچاره‌تر از او هم وجود دارد: این یکی همان لباس را از یک جایی خریده که اتفاقا آن را گران‌تر به او فروخته‌ است و احساس می‌کند که خرید از آن مکان خاص افتخار بزرگتری بوده که نصیب او شده است! من اگر به جای او بودم فقط احساس می‌کردم که سرم کلاه گذاشته‌اند و مسلما قضیه را با افتخار بیان نمی‌کردم.

-----

بنابر احتیاط واجب شخص محرم باید از اظهار برتری بر دیگران اجتناب کند. تفاخر یکی از مواردی است که طبق بعضی از روایاتی که از معصومین -علیهم السلام- نقل شده در معنی «فسوق» در آیه شریفه فَلا رَفثَ و لا فُسوقَ و لا جِدالَ فِی الحَجِّ جمع است. (مناسک حج، آیت‌الله مکارم شیرازی)

-----

می‌گوید این‌ها نشان می‌دهد که فلانی واقعا با کلاس است. به گمانم در یک مورد با او هم‌عقیده‌ام: کلاس آدمها را آن چیزهایی تعیین می‌کند که به آن افتخار می‌کنند.

 چقدر کلاس حضرت امیر بالاست!

 الهى کفى بى عزا ان اکون لک عبدا و کفى بى فخرا ان تکون لى ربا

خداوندا مرا این عزت بس است که بنده توام و مرا این افتخار کافى است که تو رب منى.

۸۴/۰۹/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۸)

ممنون از تذکرت عزیز.کلی جالب بود. این پستت خیلی توپ بود. بازم از این حرفای خوب بنویس
۰۱ دی ۸۴ ، ۰۳:۴۱ مسافر بهشت
سلام-------وب خوبی داری - موفق باشی --- خوشحال میشم اگه یه سر به وبلاگم بزنی --- ای آنکه غم عشق تو در سینه ماست - وصل تو مراد و قصد دیرینه ماست -- التماس دعا
بسیار زیبا نوشتید به خصوص قسمت اخر
به فکرم انداختی . ممنون. (-:
خداوندا مرا این عزت بس است که بنده توام و مرا این افتخار کافى است که تو رب منى.
تا بحال بهش اینجوری فکر نکرده بودم. خیلی آرامش بخش بود. ایکس جان مطلقا تکذیب میکنم که ادیبم. ولی شعر را دوست دارم.
این فکر به آدم خیلی کمک می کنه که از افتخار به چیزهای نا شایست بپرهیزِ.من این قسمت از دعای جوشن کبیر را نیز خیلی دوست دارم:یا فخرَ من لا فخر له
وای به حال ما !!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی