سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

Unknown

دوشنبه, ۲ آبان ۱۳۸۴، ۰۳:۱۴ ق.ظ

چه جالب! دوستانم در کانادا هم شب احیاء برگزار می‌کنند. من اگر یک جایی از این کره خاکی بودم که ساعت شب و روزش برعکس ساعت شب و روز عربستان است، روز احیاء می‌گرفتم. می‌گویند این‌ها افکار ... ناشی از بیکاری مفرط است (احتمالا حق با گویندگان است). تصورم این است که در شب قدر احتمال حضور آن بهترین در مبارکترین نقاط زمین بیشتر است، جاهایی مثل مسجدالحرام یا مسجدالنبی. شاید هم حرم امام حسین(ع). دلیل خاصی ندارم. حدسم این است. بعلاوه شنیده‌ام و قبول دارم که ملائکه در شب قدر بر قلب انسان کامل نازل می‌شوند (منظورم آن نزول ملائکه مذکور در سوره قدر است). از همه این‌ها هم به این گمان رسیده‌ام که اگر ساعات مبارکی است و مقدرات تعیین می‌شود و...، به این که ایشان کجا باشند مربوط تر است تا این که ما کجا تشریف داشته باشیم. درنتیجه فکر می‌کنم احتمالا شب قدر آن زمانی است که در عربستان و عراق شب بیست و سوم رمضان است، حتی اگر برای خودم روز باشد. البته شما زیاد جدی نگیرید. من که نه شب را زنده می‌دارم و نه روز را! شما هم خوشا به حالتان اگر توفیق زنده نگهداشتن شبی از شبهای ماه مبارک نصیبتان شده است. شب که جای خود دارد، شاید واقعا یکی از روزهایتان هم ارزش شب قدر داشته باشد! همه این‌ها بهانه بود که یادمان بیاید: مهم است که نمی‌دانیم او کجاست.

۸۴/۰۸/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۸)

به نظر من لفظ شب تنها بهانه ای است برای معنویت آن . مهم نفس آن است .
من فکر می کنم که مهم نیت است. ما به نیت شب قدر احیا می گیریم حالا چه تخمینمان درست باشد چه نباشد مگر در مورد اینکه شب قدر کدام شب است یقین وجود دارد؟ انهم احتمال است. اگر بخواهی به ساعت توجه کنی، شک ماهیت اینکه کدام شب قدر است هم هست. از همه ی اینها گذشته التماس دعا حاجی!
استثنائا در ان یک مورد خاص مهم شانس است! شب قدر شب قدر است. با بقیه وقتها فرق دارد، اساسی! محتاجیم رفیق.
ایکس--با توجه به مفروضاتش--حرف حساب می زند. آفرین: من که قبلاْ به فکرم نرسیده بود. فقط توجه کنید که جناب امام زمان اگر به دلیلی یک سال رمضان را مثلاً در کانادا بگذرانند آنگاه احتمالاً مراسم احیایشان تا هنگام سحر *به وقت کانادا* خواهد بود چرا که شب قدر به هر حال *شب* است؛ قبول؟
خاک بر سر ما با این خرافات. تو نیویورک هم روضه میخونن؟ای بابا
جناب صاد، یکی از فرضهایم این بود که شب قدر را در کانادا یا ایران نمی گذرانند. یکی از آن جاهایی می روند که به دیگران هم سفارش کرده اند بروند./ نیما جان، فکر می کنم قضیه به سادگی یک بهانه نیست. یک سری دلایل ننوشتنی برای این نظر م دارم.
می دونی مراسم شب قدر در کانادا هیچ تفاوتی با اون تو ایران نداره ولی وقتی میبینم همه چیز و همه کسی رو که برامون رنگی از تقدس دارن وسیله ای برا ی رسیدن به خواسته های (نه لزوما معنوی) خودمون می کنیم  دلم میگیره. نمی تونیم کاستی های این دنیا رو بپذیریم (مرگ و بیماری و ...) و فقط از روی عشق عبادت کنیم نه احتیاج (مادی یا معنوی)؟ و معشوق همیشه صدای عاشق رو میشنوه. زمان و مکانش مهم نیست. غیر از اینه که خدا داخل محدوده زمان و مکان نیست؟
سلام عزیز! به چیزی از برکت زمان و مکان اعتقاد جدی دارم.به نظرم فرق دارد ایکس در مسجدالحرام خدایش را بخواند یا در خانه خودش. حتی فرق دارد که رسول الله از کجا به معراج برود. موسی کجا الواح را تحویل بگیرد. شب قدر هم به تعببر قرآن مبارک است. این مبارک بودن متمایزش می کند. باز هم مثال جعبه تشدیدم را یادآوری می کنم: بعضی موسیقی ها را انسان نمی تواند تولید کند اما می تواند جعبه تشدیدی با فرکانس متانسب با آن موسیقی باشد. آنجایی که خداوند صحبت از مبارک بودن می کند به گمان من یعنی که ما از آن موسیقی هایی که شما نمی توانید تولید کنید ایجاد کرده ایم و اگر می خواهید از آن بهره مند شوید باید در زمان ایجاد آن فرکانس جعبه تشدید وجود شما متناسب با آن تنظیم شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی