سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

...فانّک مفارقه

يكشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۴، ۰۳:۰۰ ق.ظ

جبرئیل در پاسخ پیامبر(ص) که از او موعظه خواسته بود، می‌فرماید:

«یا محمد! عش ما شئت، فانّک میّت، و احبب ما شئت فانّک مفارقه، و اعمل ما شئت، فانّک ملاقیه»

ای محمد! هرقدر زندگی کنی، عاقبت خواهی مرد و به هرچه علاقه داشته باشی، عاقبت از آن جدا خواهی شد و هر کاری که انجام بدهی، ثمره و نتیجه آن را خواهی دید.

***

یکی پماد سوختگی آورده، یکی یخ و... می خواهند این دست سوخته مرا درمان کنند و بعد از آن فریاد گوشخراش، هیچ کدامشان شک ندارند که دچار سوختگی درجه یک شده‌ام. به گمانم نتیجه ضعف اعصاب است که گاهی آدم از نیش پشه هم دردش می‌گیرد(منظور دقیقم این است که ربطی به درجه لوسی و بچه ننگی ندارد). خلاصه‌اش می‌کنم: نه تنها دچار سوختگی درجه یک، که حتی دچار سوختگی درجه سه هم نشده بودم. یعنی کف دستم حتی سرخ هم نشده بود. همین بهانه می شود که از قبل از سه سالگی ایکس خاطره بگویند:

پایت زخم شد ولی اصلا به آن توجه نمی‌کردی. چشمت که به اولین قطره خون افتاد شروع کردی به گریه کردن. رفتیم برایت چسب زخم آوردیم. طبق معمول با دیدن چسب زخم ساکت شدی! چسب زخمِ مخصوص برایت گرفته بودیم که از آن نترسی. کوچک بود و به شکل دایره. خیلی هم راحت و بی‌درد کنده می‌شد اما ...

می‌شنوم و فکر می‌کنم. یک ایکس از نوع Under Three Years Old می‌فهمیده است که کندن چسب درد دارد ولی این ایکسِ حدودا سی ساله، هرچند درد کنده شدن از بعضی دوست داشتنی‌های دنیایش را چشیده است، باز هم بی‌احتیاط به سمت چسب‌های جدید می‌رود. عجب پیشرفتی! باید این را بنویسم بگذارم جلوی چشمم «کنده شدن درد دارد»

۸۴/۰۸/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۳)

قبول باشه! از ساعت پستت نتیجه می گیریم احیا بوده ای:)). شما چقدر به خودت گیر می دی؟!!!
خیلی عالی بود عزیزم. مرسی
زیر بارند درختان که تعلق دارند.. ای خوشا سرو که از بار غم آزاد آمد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی