سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

خلق خدا

پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۴، ۰۴:۲۷ ق.ظ

شاید، اگر به این سخن ایمان نیاورند، تو جان خود را از اندوه، در پیگیری [کار]شان تباه کنی. (آیه ۶، سوره کهف)

شاید تو از اینکه [مشرکان] ایمان نمی آورند، جان خود را تباه سازی.  (آیه ۳، سوره شعراء)

***

: این حکایت آموزنده را در وبلاگت بنویس.

X: کجای این آموزنده است؟!

: نکته آموزشی اش به درد تو نمی خورد. چه بسا پیامبران بعد از نوح(ع) از این نکته آموزشی استفاده کرده باشند. حالا هم به درد بعضی ها می خورد.

X: از آِن بعضی ها یکی پسر آن کسی است که نزدیک بود خودش را به خاطر ایمان نیاوردن مشرکان قومش بکشد؟! چطور به ذهنت رسید که ممکن است ... .     بچه جان! به جای آموزش(!) سعی کن دست کم به نظر خودت سزاوار چیزی غیر از نفرینشان باشی.

: همه خوبها که به اندازه آن آقازاده تحمل ما را ندارند. شاید بعضی های دیگر اسممان را لیست کنند که این ها اضافی اند!

***

و اما حکایت پیشنهادی -که من آن را فقط به دلیل زیبا بودنش می نویسم- این بود:

شهید آیة اللّه دستغیب رضوان اللّه تعالى علیه در کتاب استعاذه اش مى گوید: پس از آنکه حضرت نوح على نبینا و آله و علیه السلام نفرین کرد و همه کفار غرق شدند ملکى در پیش او ظاهر شد. شغل حضرت نوح (ع ) کوزه گرى بود کوزه هائى از گِل درست مى کرد و پس از خشک کردن مى فروخت . ملک کوزه ها را یکى یکى از حضرت نوح (ع ) مى خرید و پیش چشمش آن را خُرد مى کرد و مى شکست حضرت نوح (ع ) ناراحت شد و به او اعتراض ‍ کرد که این چه کاریست مى کنى ؟ گفت به تو مربوط نیست من خریده ام و اختیارش را دارم .
حضرت نوح (ع ) فرمود: بله لکن من آن را ساخته ام ، مصنوع من است ، ملک گفت کوزه هائى ساخته اى ، نه اینکه خلق کرده اى ، اینک من که آن را مى شکنم تو ناراحت مى شوى چطور نفرین کردى که این همه خلق خدا هلاک گردند در حالى که خدا بندگانش را خلق کرده و آنها را دوست دارد، پس از این قضیه ازبس گریه کرد نامش را نوح گذاشتند.

۸۴/۰۶/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۳)

چه جالب!!!!راستی خوشحالم خوبی. یه راستی یه دیگه هم اینکه شکر خدا انگاری خیلی خوبی چون مطلبات طولانیتر از قبل شده اند. موفق باشی.
چرا آپدیت نکرده ای؟ خوبی؟
سلام شیث. ده بار ببخشید + صد بار تشکر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی