سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

بله آقای وزیر!

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۸۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ

تا به حال سریال طنز سیاسی به قوت این سریال «بله آقای وزیر!» (Yes Minister) که هر شب حدود ساعت ۱۰ از شبکه دو سیما پخش می شود، ندیده بودم. به گمانم می تواند یک دوره آموزشی فشرده و بسیار لازم برای کابینه آقای رئیس جمهور و خودشان محسوب شود. اسم این قسمتش که در آن آقای وزیر ساندویچ پنیر می خورد برای کاهش هزینه ها، «صرفه جویی» بود. هر قدر تعریف کنم، کم کرده ام. فوق العاده بود. خیلی دوست دارم بدانم انتخاب این سریال برای پخش در این زمان مناسب، شاهکار کدام نابغه سیاسی در سیما است.

۸۴/۰۵/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۵)

ای ایکس بدجنس این ضد  حال زود از موقع چی بود که در کمی آزادی بزرگ زده ای؟ تازه می خواستم خیلی وقت های دیگر در اینده های آینده! بگویم که  البته نمی دانم خود  خودانگاری چقدرش خودانگاری است که بدین ترتیب افشای راز کردی. گرچه بالاخره باید روزی رو میشد. ولی من گمان نمی کنم خودانگاری عمومی نباشد. بلکه بنده کمی تا حدودی مطمئنم. تازه یادم می اید که ایکس رفته بود و برای ان دختر از شکلات هایی که خودش دوست داشت خریده بود!
با مثال که حکم در حالت کلی اثبات نمی شود! من مثال نقض دارم برای عمومیتش.
حتما و حتما دوست دارم مثال حرف ایکس را در نقض عمومیت خود انگاری بشنوم. امیدوارم منظورت از عمومیت نداشتن اشاره به بعضی استثناء ها که به نوعی فنا فی الله شده اند و یا به مراحلی از حذف  خود رسیده اند نباشد. ویا حتی اگر بگویی که مثلا فلان کس در فلان یک  مورد فلان کرد باز هم ناقض نخواهد بود. بنده  از روایی آماری خوانگاری می گویم.
نه، آنقدرها هم لازم نیست حسابی باشند! به گمانم بعد از گذشتن از یک سری از حداقلها، افرادی - که لزوما سوپرمن هم نیستند - یکی مثل ایکس را مثل خودشان نمی دانند. مغرور نیستند ولی تفاوت سطح را می فهمند. از بالا نگاه می کنند و «چون در حدودی به حقیقت آگاهند مجبور نیستند جای خالی آن را با تصورات خودانگارانه پر کنند». البته آنها نسبت به بالایی های خودشان ممکن است خودانگاری داشته باشند.
خوب عزیز جان این همان است که بنده هم معتقدم بلکه طبیعی است که همه هم معتقد باشند. این همان است که ما مثلا به خودانگاری کودکان می خندیم چون به درجه ای از شناخت رسیده ایم که مثلا از یک وزیر نپرسیم شما زنگ تفریح چی بازی می کنید همانطور که یک بچه ی کلاس اول خودانگارانه  از برادر دانشگاهی خود می پرسد. فقط کیفیت و درجه اش فرق می کند. و همانطور که عرضیدم شاید فقط در آن سوپرمن ها به حداقل ممکن بشری رسیده باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی