سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

جواب

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۸۳، ۱۱:۲۰ ب.ظ

هر وقت برای زیارت به مشهد می رفتم و به دلیل شلوغی کنار ضریح با فاصله ای از آن می ایستادم و سلام می کردم، این سؤال را از خودم می پرسیدم که آیا بهتر نیست من هم دست کم تلاشی بکنم برای زیارت ضریح امام؟ تا اینکه بالاخره جواب خودم را در این دو تا حدیث که در کتابی از صفحه ۴۰۵ جلد چهارم کافی نقل شده بود، پیدا کردم:

عبدالرحمن بن حجاج می گوید:

در حال طواف بودم و سفیان ثوری نیز نزد من بود. از امام صادق (ع) سؤال کردم : رسول خدا (ص) هرگاه به حجرالأسود می رسیدند چه می کردند؟ فرمود: رسول خدا (ص) در هر طواف واجب و مستحب، حجرالأسود را لمس می نمود.

عبدالر حمن می افزاید: حضرت مشغول طواف بودند و من با کمی فاصله دنبال ایشان حرکت می کردم، دیدم امام صادق (ع) به حجرالأسود که رسیدند آن را لمس نکردند. به ایشان عرض کردم: آیا شما به من خبر ندادید که رسول خدا (ص) در هر طواف واجب و مستحبی، حجرالأسود را لمس می فرمود؟ فرمودند آری، گفتم شما از حجرالأسود گذشتید و آن را لمس نکردید. حضرت فرمودند: رسول خدا (ص) هرگاه به حجرالأسود می رسیدند، مردم بر ای ایشان راه باز می کردند تا حجرالأسود را لمس کنند ولی اکنون این کار را نمی کنند و من ازدحام و شلوغی را خوش ندارم.

در روایت دیگری آمده که امام صادق (ع) به سیف تمار فرمود:«اگر حجرالأسود خلوت بود آن را استلام کن وگرنه، از دور اشاره کن.»    

۸۳/۱۲/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۱)

dastet dard nakoneh chon hanooz baraye inke zoore bishtari nazade boodam ta ghabre peyambar ra ye  bare dige beboosam delam misookht

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی