سرود مجلس جمشید

بایگانی

آخرین مطالب

پیوندها

ارثیه

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۸۳، ۰۳:۳۲ ق.ظ

بارها گفته ام که اگر شرایطم جور بود، یک دقیقه هم اینجا نمی ماندم. گفته ام که ترجیح می دهم یک شهروند درجه دو باشم و حقوق خودم را به طور نسبتا کامل دریافت کنم تا اینکه در ایران بمانم و یک دهم آن چیزی که حقم بود را با منت جلویم بگذارند. گفته ام که ... و خدا می داند که کمرم شکست وقتی همه آن چیزهای ننوشتنی اتفاق افتاد. با وجود همه این ها بیست و دوم بهمن به راهپیمایی می روم. یک جورهایی حس می کنم که این انقلاب ارثیه پدرم است و دلم نمی خواهد که دوباره آمریکایی ها اینجا آقا بشوند. یادم می آید که کارگرهایشان روی در و دیوار خانه های سازمانی پایگاه حک کرده بودند US is the best و من در همان سالهای کودکی هم یک دنیا ناراحت شده بودم. یادم هست که از پدر و مادرم داستانهای تلخ دوران آقایی مستشاران آمریکایی را شنیده بودم و بغض گلویم را گرفته بود. می دانم ... می دانم ... حتی این را هم می دانم که یک سری وزیر و وکیل بی خاصیت یا کم خاصیت هستند که خیال می کنند رفتن من به معنی حمایت از آنهاست، اما این نمی تواند بهانه خوبی برای از بین بردن میراث خانوادگی مان باشد. خودمان که می دانیم از چه چیزی حمایت می کنیم! 

۸۳/۱۱/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
م. و.

نظرات  (۲)

من ۲۳ سال از شما جلوترم.  از سال ۱۹۸۱ به امریکا امده ام و یک شهر وند درجه ۲ هستم.    در کالج درس داده ام.  ارزو میکنم نیامده بودم.  فکر میکنم این اشتباه است که چیزی را که میشناسی با چیزی که خیال میکنی میشناسی مقایسه کنی.  
اول اینکه متشکرم/ دوم:گمان می کردم هنوز هم اوضاع منطقی ام آنقدر بد نشده که چیزی را که نمی شناسم ، خیال کنم می شناسم. اینکه نوشته ام نمی خواهم بمانم دلایلی دارد که فکر می کنم قابل دفاع است ولی من هوس کرده ام آنها را ننویسم. جمله دوم( از ترجیح می دهم تا بگذارند) را چند بار دگر هم خواندم به نظرم از هیچ جای آن نمی توان نتیجه گرفت که خیال می کنم آن چیزی که ترجیح می دهم داشته باشم،  وجود دارد. فقط یک مقایسه است بین دو فرض که متاسفانه دومی را تجربه کرده ام/باز هم ممنونم و امیدوارم شما هم به رضا برسید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی